Litt om Polestar (des 2018)

På Volvo sin Julelunsj var Duncan Forrester fra Polestar på besøk for å fortelle litt om Polestar.

Dato 14.12.2018 @ 23:40

Man vet allerede en del om Polestar 1, at den kommer med ladbar hybrid. Den elektriske rekkevidden skal være 150km (NEDC).
600hk og 1000NM bør gi denne GT-bilen nok krefter. High Performance som Polestar kaller det.
Direkte gratis er ikke denne bilen, med en pris på 155 000€

Polestar 2 blir en Model 3 konkurrent, og helelektrisk. Den skal vises fram i første kvartal 2019, jeg ville vel ikke bli sjokkert om det da skjer på bilmessen i Geneve, men det får tiden vise.

Polestar 3 blir en SUV med lav taklinje, og skal vises en gang i 2021.

Med en Polestar-bil skal alt av kommunikasjon med Polestar kunne løses med en app.
Når bilen må på service vet Polestar det og kontakter deg for å få booket en dag de kan hente bilen din.
Du overfører nøkkelen til servicepersonalet når de er ved bilen din, og tenker ikke noe mer på bilen før servicepersonalet overfører nøkkelen tilbake til deg etter service, med bilen plassert der de hentet den.

Det kan vel kalles et nytt nivå av service?

Polestar skal ikke selges fra butikk, men man gjør som Seat og lager showrooms, eller Spaces som Polestar kaller det. Der kan man få hilse på bilene og få veiledning og råd, og svar på det man lurer på om bilene. Selve handelen foregår på nett.

Polestar kan også modifisere Volvomodeller, som for eksempel nye S60 T8 Polestar enginered, men slike biler vil aldri bli så rendyrket Polestar som Polestar sine egne bilmodeller.

Lokalet i Oslo blir i Øvre Slottsgate og skal drives av Polestar, mens de andre plassene blir det mer i samarbeid med Volvo lokalt.

Produksjonen har startet i Chengdu i Kina, i en ny fabrikk som Snøhetta har designet. Der lages det også et besøkssenter for de som har lyst til å oppleve bilen. Hovedkvarteret til Polestar er i Gøteborg.

Det blir spennende å følge Polestar videre!

Bilmerke:
Drivstoff: