En kikk på Skoda Karoq (nov 2017)

Gromstad Motor Stoa skulle ha avduking av Skoda Karoq, så da tok jeg turen for å se på.

Dato 04.11.2017 @ 16:44

En liten sving innom Gromstad Motor Stoa i dag (lør 4/11-17) for å hilse på en ny SUV fra Skoda, Karoq.


Karoq før avduking, en SUV som er noe mindre enn Kodiaq, men som likevel vil holde i massevis i størrelse for veldig mange.


Litt informasjon før avduking hører med.


Kjapp avduking, så folk skulle få se på og hilse på Karoq. Fargevalget kan muligens virke mindre spenstig på denne bilen, men ettersom samme farge på bilen er brukt i brosjyren er nok det noe av bakgrunnen for bilfargen på avdukingen. Noen likte den fargen veldig godt, jeg og noen andre synes vel det finnes andre fargealternativ blant de totalt 14 man har å velge mellom som er finere.


Bilen kommer i første omgang med 2 bensinmotorer på 1,0 liter med 115hk og 1,5 liter med 150hk, samt 2 dieselmotorer på 1,6 liter med 115hk og 2,0 liter med 150hk. Alle motoriseringer kan leveres med DSG automatgir.


Skal du ha bilen med 4×4 må du velge 150hk diesel, de andre motorene leveres med forhjulstrekk.


I den utstilte bilen var det mye ekstrautstyr, blant annet fine og gode skinnseter med elektrisk justering og minnefunksjon.


Ryddig og pent førermiljø, men her kommer det faktisk muligheter for enda mer moderne førermiljø til sommeren.


Bildet her er fra brosjyren. Fra sommeren 2018 kan Karoq leveres med digitalt instrumentpanel som første Skoda!
VW-konsernet ville nok at Audi og VW skulle få ha eneretten på dette en stund, men nå kommer det altså også mulighet for dette inn i Skoda Karoq.
Regner med at det også vil komme som mulighet i flere modeller fra Skoda med tiden.


Bildet her er fra brosjyren. Lekkert brukergrensesnitt på multimediaskjermen.


Som regel i en bil er bakseter noe du ikke kan velge ulike utgaver av, men i Karoq kan du velge mellom standard 60/40 delt baksete, eller samme varioflex bakseter som Yeti har. Da får du 3 separate bakseter.
Ellers kan det nevnes for surfingfans og andre som gjerne vil at fremsetet skal kunne legges ned framover, at det kan man i Karoq.


På bilder jeg har sett av bilen er det bak jeg har vært mest usikker på designet på Karoq, så tok et bilde av Kodiaq bak for å se direkte sammenligning.


Baklyktene på Kodiaq spiller veldig på lag med «linjen» som går langs bilens bakside, men Karoq sine baklykter synes jeg ikke helt får til det samme.
Bortsett fra denne ene detaljen liker jeg designet på Karoq godt.


521 liters bagasjerom, kan holde lenge for veldig mange.


Under bagasjeromsgulvet er det ryddig og systematisk.


Her ser du litt hva bilen koster sånn i utgangspunktet, men husk å beregne en del kroner i det som finnes på listen over ekstrautstyr, går fort 50-100 tusen ekstra derfra.


I begynnelsen av desember skal det bli mulig å teste bilen, det vil jeg tro det er mange som ser frem til!

Annonse
Kategori:
Bilmerke:
Drivstoff: